lördag 15 juni 2013

Dackefejden

Vi kom i mål och med hel bil. Tiderna skiter vi i för vi var där för att enbart köra igenom men sista sträckan är en riktig plump i protokollet. Jag började blanda mig i Alice notläsning efter 2 km och det fick lysande resultat. Drygt 5-6 km helt utan noter. Hade varit bättre om jag hållt klaffen och nöjt mig med lite dålig timing i två tre svängar. Vi bjuder Ragntoft på de dryga tre sekunderna det blev i slutändan till hans fördel. Annars är vi nöjda. Det finns mer att plocka om man bara får lite mil och tempo. Man kan tänka på att det enbart var Alice andra målgång under ett och ett halvt års tävlande. SS2 är dock bra. Här passade vägen oss bättre. När det blev uppkört på SS1 och 3 blev det mest fegt. På SS1 hade vi knappt full gas på de inledande kilometrarna och kommentaren i mål TKn var att detta var ju inte överdrivet roligt.

Tackar framförallt Lillaprodrive, Opel Team Hällestad och en flasig representant från Vombs Motorsport som ställde upp och åkte service. På vägen upp till Lessebo konstaterades det även vem som var The Bandit, vem som var Snowman och vem som fick det fögra smikrande epitetet Sheriff Buford T Justice. Och nej det var inte Steiner (denna gången). På väg hem, medan Ekdahl eldade på i 200 blås med Passaten med Alice och Steiner som passagerare vilket innebar att jag var ytterst ensam i guldpärlan, fanns inget bättre att göra än att plocka upp två tyska liftare utanför Tingsryd och köra dem till Ystad. När Ekdahl passerade, i 200 blås, frågare de tyska liftarna om det var mina vänner i den vita Passaten och att denna framfart inte ens var lagligt i Tyskland.