måndag 21 oktober 2013

Kanonen

Nä någon kanon blev det inte. Harrysson förslog att vi skulle tagit priset ur Mats Anderssons bil innan start men jag trodde nog att vi kunde bjuda på något vettigt på proven och vinna på ärligt vis. Det kunde vi inte. Jag kan inte köra vettigt på asfalt, så enkelt är det. Efter ett misslyckat första prov där vi började med att köra fel och sen var det mest ett försiktig pysande helt utan fäste. På prov två och tre blev det något bättre men långt ifrån bra och på alla prov kom koner i vägen. Efter att ha lyckats riva en kon i starten på det fjärde provet gick efter halva provet en drivaxel sönder och så avslutades 2013.  Ingen större höjdare med andra ord. Rally Harry hade nog hoppats på bättre men jag har tvingats till en mer jordnära inställning. Blöt asfalt på industriområden kan vi bara konstatera inte är vår starka sida. En gång i tiden var jag en OK RS-åkare men det är jag definitivt inte längre. Att riva en kon i startgården är det tydliga kvittot på detta!

Längre rapport om The-Kannan kommer