lördag 14 juni 2014

Battle of Eslöv

Imorgon tar vi Eslöv med storm. Jag är inkallad att åka med lillaprodrive och deras 242-sektion. Vad som föranleder detta vet jag inte. Om det är så att Ekdahl tror at jag kan bidra till en tempoökning, om "röris" fått förhinder eller det är så att det blivit en McRae/Grist där det rådde delade meningar om hur slipstenen i kupén skulle dragas. För inte kan det väl vara så att det blivit en Delecour/Savignoni där den hetlevrade Delecour helt sonika klippte till bistitaren Savignoni efter ett tur utanför spåret. Hur som helst, jag är taggad och det är mycket som står på spel för det är inte mindre än tre AMC-förare som i morgon intar "dödssätet". Förutom hos lillaprodrive begär återigen Köinges snabbaste Erik Harrysson AMC-assistans och där hittar vi ingen mindre är cykelproffset Hans-Daniel som kommer till Eslöv stärkt efter dagens vinst i något livsfarligt cykellopp på Vallåsen. När detta skrivs har starten i cykelloppet ännu inte gått av stapeln så hur det blir med vinsten återstår att se. Tredje man ut är Martin Andersson som lotsar fantomen från SSR, Robin Svensson. Jag sticker ut hakan och säger att bilen jag lotsar går segrande ur denna interna AMC-kamp. Harry tar två koner i  målgården på SP4.