Nu satt noterna som de skulle, blir lättare när man är på rätt sida och läser, och körningen flöt på klart bättre vilket även visade sig på tiden. 0,9 sekunder efter Robin Sandberg och 1,9 sekunder efter Patrik Larsson på 9,4 km är mer än godkänt för Rynge Containern. Men glädjen var kortvarig. I den luriga V2- innan mål på SS3 gick det överstyr. Trots att noten kom i god tid och farten, i mitt tycke, var lagom blev jag grundlurad när svängen bara "dök på". I efterhand kanske det hade varit bättre att göra som t.ex. Mikael Ericsson och styrt rakt fram, men riktningen var given från början och då fick det bli att försöka reda ut svängen. Det gick inte utan det högg tag i gräset och Volvon gjorde ett och ett halvt varv och landade på taket. Inga större skador och när publiken vänt oss rätt kunde vi för egen maskin köra till mål där vi trots allt bestämde oss för att kasta in handduken. Man vet ju aldrig vad som hänt
Mer bild finns på:
Tirup Service har redan börjat titta på skadorna och vi kan konstatera att det blir lite riktande av tak och bakskärmar. Nytt hjulhus på vänster fram få monteras, men det har vi utskuret och klart. Ohlsson har klagat länge på att jag enbart slagit i på högersidan tidigare. Vänstersidan var tydligen en skam för kåren. Resten av plåten, dörrar och framskärmar har vi liggande. Om inget oförutsett dyker upp är containern ihop och vi på plats i Hörby.
Återigen kan jag bara berömma Kullings MS för deras arrangemang. Mycket proffsigt. The-Kannan kanske får lägga en deltävling där 2014. De har ju redan rallyradio fixat så några större problem att få äran att medverka som tävlingsarrangör till detta tunga mästerskap kan jag inte se.