Dags att runda av 2013. Ett par timmar till sen tar vi nya tag 2014. 2013 bjöd stundtals på godkänt tempo men inga resultat. I Anderslöv hade vi häng på Morgan Eriksson och Mats Andersson efter första rundans fyra sträckor men sen exploderade växellådan. "Kongen" slutade med en rullning så inledningen på säsongen lämnade mer att önska.
Ett taggat gäng gjorde bra ifrån sig i Dackefejden. Jag körde också helt OK men kunde inte mäta mig med den farten som först Andy Nilsson dragit upp på väg till Småland och sen Ekdahl den yngre påväg därifrån. De tyska liftare jag plockade upp utanför Tingsryd fick se sig passerade av en vit passat i dryga 200 blås.
Cristofer Claesson hoppade in till Kullingstrofén och det började trevande på SS1 men vi tog tillbaka hedern på SS2 där vi åkte jämt med Patrik Larsson och Robin Sandberg. Sen tog det stopp på SS3 när vårt höga tempo inte anpassades till radien på målsvängen.
I den numera Folkraceinspirerade 940 (Tirup-Service största mardröm och skamfläck) slog vi hål på tanken i TV-Svängen utan att veta hur och när jag slog av en automatsäkring i Ekratten redan efter ett par kolometer in på SS2 gick luften ur ballongen om man så säger. Vi gjorde vår säsongsavslutning tillsammans med Erik Harrysson i Eslöv på en regntung asfalt. Ingen succé som slutade med att en drivaxel gick av.
2014 blir det nya utmaningar.
Vi tackar Tirup Service och One-Tech Sweden för all hjälp. Utan er hade det inte körts många meter. Tack även till Bil & MC och Däckia i Staffanstorp för hjälpen under säsongen.
Ett extra tack riktas till Lilla Prodrive, Vombs Motorsport och Opel Team Hällestad för all support och servicehjälp och till VW team Dalby som tack vare sin pallbockstrimning haft tid över för att hoppa in när Alice haft förhinder.
GOTT NYTT ÅR
(vi kan konstatera att det är viktigt att sitta stadigt i rallysvängen)