torsdag 8 september 2011

Inför TV-Svängen

Det kommer en rapport och bilder tagna av "Rallice" Hansson från söndagens ´"himma race" så fort någon form av lugn infinner sig i lägret. Steiner fick stryk i sista omgången, det är ALLT världen behöver veta!
Den interna kampen fortsätter på lördag. Visst körs det i detta nu VM i Australien och "Stoffe" Nilsson laddar upp för att mäta krafterna mot Joakim Grahn i "Lilla VM" i Hörby men varför är det ingen som fokuserar på den enda trofén som räknas. The Kannan. Världens genom tiderna fulaste vandringspris till segraren i Arlövs MC:s klubbmästerskap. Pontus Berglund skall med alla tänkbara medel petas bort från tronen, för om den lille junioren vinner i år igen blir han kanske styv i korken. Steiner lär vinna "damklassen" men det var kanske givet på förhand. Vi är annars fyra som kan vinna. Pontus, Steiner, jag själv och Fredrik Albertz. Alla är på plats i Hörby så om bara världen varit mer insatt i vad rally handlar om hade den stannat upp för ett par timmar under lördagen, släppt Loeb & Co, för att följa denna magnifika kamp. Jag kommer inte att ge mig utan en kamp och sista rundan i ÁMC-Rajset var bara början på något mycket större. Nu syftar jag inte på den klantiga snurrningen för något större än det vill jag inte veta av.